Søk
Generic filters
Velg en side

Covid-garanti

Covid badge Australiareiser

Bestill trygt med vår Covid-garanti

Med flere vaksiner på vei ser reiseutsiktene lysere ut enn på lenge. Vi gleder oss ubeskrivelig mye til å sende dere ut i verden igjen, og vil at det skal være trygt og fleksibelt for deg som kunde å bestille gjennom oss i en usikker tid.

Vi lanserer derfor vår egen Covid-garanti, som gir deg trygghet og fleksibilitet i planleggingen av fremtidige reiser. Garantien gjør at du kan kansellere eller endre reisen i tilfellet pandemien skulle vedvare, grensene ikke åpner eller UDs reiseråd blir forlenget, uten at du risikerer å tape innbetalt depositum.

I korte trekk betyr vår nye Covid-garanti at du kan kansellere reisen og få refundert hele depositumet, uansett årsak, frem til 60 dager før avreise.

Når grensene åpnes og UDs reiseråd for destinasjonen du skal reise til blir opphevet, vil vi kontakte deg. Du vil da få valget mellom å få refundert depositumet i sin helhet, eller å forplikte deg til reisen. Velger du å forplikte deg til reisen opphører vår Covid-garanti, og våre normale endrings- og avbestillingsregler trer i kraft. Etter dette er det din egen reise- og avbestillingsforsikring som vil dekke eventuelle skader/avbestillinger som skulle oppstå før eller under reisen. Som alltid er det viktig å ha en god reise- og avbestillingsforsikring, og vi anbefaler å lese vilkårene nøye.

Våre reisekonsulenter er tilgjengelige med all informasjon du trenger, og har du spørsmål er vi bare en telefonsamtale unna. I en verden hvor ting raskt kan endre seg, har pandemien vist at det er viktigere enn noen gang å bruke et reisebyrå som kan gi deg personlig service og informasjon både før, under og etter reisen. I tillegg er du beskyttet av Pakkereiseloven og Reisegarantifondet når du bestiller hos oss. Du kan lese mer om hvorfor det er smart å bruke reisebyrå her.

Ta kontakt med oss for hjelp til å planlegge din neste drømmereise.

Vilkår for Covid-garantien

  • Ved bestilling av en pakkereise innbetales et depositum på 10% av totalt ordrebeløp. Dette depositumet er fullt refunderbart frem til 60 dager før avreise, eller til reiseråd for destinasjonen blir opphevet.
  • Vi bestiller og bekrefter alt av landarrangement for deg, samt reserverer plass på fly*.
  • Så lenge Covid-garantien er gyldig kan du kansellere reisen, uansett årsak, og få refundert innbetalt depositum.
  • Når reiserådet for destinasjonen blir opphevet av UD, vil du få valget mellom å få refundert innbetalt depositum, eller å beholde reisen med våre normale reisevilkår. Fra denne dagen opphører samtidig vår Covid-garanti og din reise- og avbestillingsforsikring trer i kraft.
  • Covid-garantien gjelder kun for nye bestillinger av pakkereiser foretatt etter 01.12.2020.

* Gjelder de aller fleste landarrangement og flyselskap. Våre reisekonsulenter vil informere deg om eventuelle unntak.

Ofte stilte spørsmål

Hva inkluderer Covid-garantien?
Med vår trygge og fleksible Covid-garanti kan du kansellere reisen og få refundert hele depositumet, uansett årsak, inntil 60 dager før avreise.
Hva må jeg betale på bestillingstidspunktet?
Depositum på 10% av total ordresum betales ved reservasjon av reisen.
Hva koster Covid-garantien?
Vår Covid-garanti er helt gratis, og inkluderes automatisk på nye bestillinger som kvalifiserer.
Er det for tidlig å bestille reiser i 2021 og 2022?
Våre samarbeidspartnere venter et stort trykk av bestillinger når landene gjenåpner sine grenser. På flere av de mest populære destinasjonene vil kapasiteten være betydelig mindre enn normalt den første tiden, og vi anbefaler derfor å planlegge reiser i siste halvdel av 2021 og 2022 allerede nå.
Hva skjer hvis jeg bestiller en reise, men grensene fortsatt er stengt ved avreise?
Vår Covid-garanti gjelder helt frem til UDs reiseråd opphører. Hvis landet du skal reise til fortsatt ikke har åpnet 60 dager før avreise, får du depositumet refundert, eller vi endrer reisen for deg kostnadsfritt.
Hva skjer hvis jeg ønsker å avbestille?
Hvis du av en eller annen grunn ikke ønsker å reise, og Covid-garantien fortsatt er gyldig, så refunderer vi hele depositumet du har innbetalt uten spørsmål.
Kan jeg endre dato på bestillingen?
Vi endrer datoer på reisen kostnadsfritt for deg. Merk at det kan tilkomme prisendringer på enkelte produkter avhengig av sesong og tilgjengelighet. Dette vil du få beskjed om ved en eventuell endring.
Hva skjer hvis jeg, eller noen i reisefølget, blir syk før avreise?
Hvis dette skjer mens Covid-garantien fortsatt er gyldig, så refunderer vi hele depositumet du har innbetalt uten spørsmål. Hvis det skjer etter at UD har gjenåpnet grensene, så gjelder avbestillingsvilkårene hos ditt forsikringsselskap.
Hva slags tiltak har deres underleverandører gjort i forb. med Covid-19?
Vi stiller strenge krav til at våre leverandører har iverksatt nødvendige tiltak for å begrense smitte av Covid-viruset. Vi legger fortløpende inn denne informasjon under hvert enkelt produkt her på nettsiden vår etter hvert som vi får inn dette. Har du spørsmål rundt noen av de vi ikke har rukket å oppdatere, så kan du ringe oss for mer informasjon.
Hvor lenge gjelder Covid-garantien?
Når grensene åpnes og UDs reiseråd for destinasjonen du skal reise til blir opphevet, vil vi kontakte deg. Du vil da få valget mellom å få refundert depositum eller å forplikte deg til reisen. Velger du å forplikte deg til reisen opphører vår Covid-garanti, og våre normale endrings- og avbestillingsregler trer i kraft. Fra denne dagen vil din avbestillingsforsikring gjelde. Hvis du ikke ønsker å gjennomføre reisen, vil du få hele depositumet refundert. Enkelt og greit!
Gjelder Covid-garantien hvis jeg bare bestiller fly?
Nei, garantien vår gjelder kun ved bestilling av pakkereiser.

Start planleggingen av drømmereisen

Pin It on Pinterest